Városlista
2024. április 18, csütörtök - Andrea

Hírek

2017. November 24. 07:37, péntek | Belföld
Forrás: mti

Az idei fekete pénteken csaknem 1,1 millió vásárlást várnak

Az idei fekete pénteken csaknem 1,1 millió vásárlást várnak

A magyarországi kereskedők az idei fekete pénteken (Black Friday) 25-30 milliárd forint forgalomra, csaknem 1,1 millió vásárlásra számítanak. A webáruházak 62 százalékánál lesz elérhető az akció

- derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Az MTI-hez eljuttatott felmérés szerint sok kereskedő nem elégszik meg csupán egy nappal, népszerű a háromnapos, hétvégére is kitolt fekete péntek, de olyan cégek is vannak, amelyek egész hétre hirdettek Black Friday-akciót.

Kiemelték: a Black Friday magyarországi áttörését a tavalyi év hozta el, bizonyítva, hogy az akcióval párosuló árkedvezményekkel a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók. Ezért 2017-ben a legnagyobb online webáruházak már szinte a folyamatosan hirdettek akciókat "készletkisöprés", "árzuhanás", "áfa elengedés" reklámszogennel.

Ezért a GKI Digital és az Árukereső.hu szerint kettősek a várakozások, egyrészt felmérésük alapján minden korábbinál nagyobb a vásárlói érdeklődés és a webáruházi készülődés, másrészt kérdéses, hogy az egész évben kedvezményekhez szoktatott fogyasztóknak képesek lesznek-e ezeket meghaladó széleskörű kínálattal előállni a kereskedők.

A felmérés alapján az idén várhatóan az éves forgalom 35 százaléka jut az októbertől decemberig terjedő időszakra, hiszen a fogyasztás elsőszámú mozgatórugója a karácsony.

A CIB Bank várakozásai szerint 2017-ben minden harmadik ember vásárol majd az év egyik legnagyobb leárazásának hatására és a webáruházak forgalma a szokásoshoz képest akár a háromszorosára is nőhet az idén november 24-ére eső black friday miatt.

A CIB Bank megbízásából a Maxus által a 18-59 éves korosztályból 500 ember bevonásával készített, a magyar internetező lakosságot tekintve reprezentatív online felmérésben a válaszadók legnagyobb része, 47 százaléka háztartási gépet tervez vásárolni, ezt követik a szórakoztató elektronikai cikkek (42 százalék) és a számítástechnikai eszközök (37 százalék), ezeket főleg a férfiak vásárolják. A nők jellemzően inkább ruhára, játékra, cipőre költenek. A megkérdezettek 31 százaléka - ezen belül a nők 42 százaléka - a vásárlásaikkal már a karácsonyra készül.

A megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már élt az online vásárlás eszközével a Black Friday akcióban, miközben a fizikai üzleteket felkeresők aránya 24 százalék.

A válaszadók 61 százaléka biztonságosnak tartja az online vásárlást, a 18-30 év közötti korosztálynál ez az arány eléri a 70 százalékot - tették hozzá.

A fekete péntek (Black Friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - az idén november 24-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 18. 14:32, csütörtök | Belföld

Átadták a 33. számú főút 2x2 sávra bővített újabb szakaszát

Elkészült a 33. számú főút újabb szakasza, ezzel Debrecentől Látóképig 2x2 sávon közlekedhetnek a járművek - hangzott el az útszakasz csütörtöki átadó ünnepségén.

2024. Április 18. 14:30, csütörtök | Belföld

A kormány szerint a vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről

A vendégmunkások nem fogják kiszorítani a magyarokat a magyar munkahelyekről - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth rádió műsorában.

2024. Április 18. 14:29, csütörtök | Belföld

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) csütörtökön a Facebook oldalán közzétett bejegyzésben.

2024. Április 18. 14:27, csütörtök | Belföld

Kis és közepes vállalkozók kaphatnak teret az eMagon

Együttműködést kötött a VOSZ és az eMAG a magyar kkv-k online értékesítési csatornáinak fejlesztésére