Hírek
2015. Július 09. 05:00, csütörtök |
Belföld
Forrás: MTI
A legnagyobb magyar webáruházak forgalma meghaladta az 50 milliárdot
A tíz legnagyobb Magyarországon működő webáruház tavalyi forgalma meghaladta az 50 milliárd forintot, amelyhez együttesen közel 3 millió vásárlás társult.
Derül ki a GKI Digital összesítéséből, amely a 2014-es online értékesítésből származó nettó jövedelmük alapján rangsorolta az e-kereskedőket.
A GKI Digital Kutató és Tanácsadó Kft. a magyar tulajdonban lévő, vagy az országban hivatalos képviselettel, leányvállalattal rendelkező, mintegy 1400 webáruházat vizsgálva állította fel a legnagyobb online kereskedők TOP10 listáját.
A szerdán közölt adatok szerint a lista élén a tavaly 25 milliárd forint árbevételt elért, főként elektronikai és műszaki cikkek értékesítésével foglalkozó Extreme Digital áll.
A második helyen a cseh érdekeltségű, mintegy 15 féle termékkategóriát képviselő Mall.hu végzett, és harmadik lett a 16 éve működő, elsősorban könyvek, filmek, zenék értékesítésével foglalkozó Libri-Shopline.
A GKI által felállított TOP10 listán a negyedik helyen a Media Markt műszaki áruház 2013-ban elindított online áruháza áll.
A középmezőnyben található a 2010-ben alapított Bónusz Brigád, amely elsőként startolt a Magyarországon 2010-ben indult bónusz-kupon cégek piacán. Ezt követi a számítástechnikai szektorban tevékenykedő, magyar tulajdonban lévő iPon.
A három éve elindított, teljes egészében saját márkájú termékekre épülő, tematikus webáruház modelljét képviselő Tschibo a hetedik legnagyobb e-kereskedő Magyarországon, míg a napi élelmiszerek online kiskereskedelmi piacára két évvel ezelőtt belépett Tesco a rangsor nyolcadik befutója.
A kilencedik helyet a Fashion Days foglalta el, amelynek a divat-márkák értékesítése a profilja, a magyar tulajdonú Játéknet pedig az ország tizedik legnagyobb webáruháza.
A GKI közleményében megemlíti, hogy bár a listaalkotási szabályainak értelmében a rangsorban olyan cég nem kaphatott helyet, amely nem rendelkezik hivatalos magyarországi képviselettel vagy leányvállalattal, azonban a román eMAG magyar piacra gyakorolt hatásai és márka-ereje miatt mégis a piac fontos szereplője és a 2014-es eredményei alapján a lista harmadik helyét foglalná el.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs
2025. December 18. 07:35, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor háború miatti baloldali megszorításokról beszélt
A magyarok nem akarják, hogy a háború miatt növekedjenek a terheik és elutasítják a baloldali megszorításokat - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.
2025. December 17. 07:48, szerda | Belföld
DPD Hungary: kézbesítési késések alakultak ki a nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken
2025. December 17. 07:45, szerda | Belföld
Varga Mihály szerint csak 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció
