Hírek
2013. Október 10. 12:58, csütörtök |
Belföld
Forrás: - Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal -
A rezsicsökkentéssel összefüggésben a fogyasztóvédők is ellenőrzik a szolgáltatókat

Bács-Kiskun megyében valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének.
A kormány rezsicsökkentési programjával összefüggő, a Kormányhivatalt és a Fogyasztóvédelmi felügyelőségét érintő feladatokról, illetve az eddigi tapasztalatokról tartott sajtótájékoztatót dr. Kerényi János kormánymegbízott és dr. Horváth Zsuzsanna, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója. Tájékoztatójukon elhangzott, hogy Bács-Kiskun megyében valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési, illetve az azzal kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségének.
Dr. Kerényi János kormánymegbízott emlékeztetett arra, hogy 2013. január 1-jétől a villamos energia, a földgáz és távhő díját tíz százalékkal mérsékelte a kormány. Július 1-jétől csökkent a víziközmű szolgáltatás, a szemétszállítás, a kéményseprés és a palackos gáz ára is. Novemberben a villany, a vezetékes gáz és a távhőszolgáltatás területén további, több mint tizenegy százalékos rezsicsökkentés következik. Mindez egy négytagú család esetében éves szinten nyolcvan-százezer forint megtakarítást eredményezhet.
A sajtótájékoztatón dr. Horváth Zsuzsanna Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója arról számolt be, hogy Bács-Kiskunban valamennyi közüzemi szolgáltató eleget tett rezsicsökkentési valamint tájékoztatási kötelezettségének. Az értesítettek azonban sok esetben nem tudták értelmezni a számlát, ezért a felügyelőséghez fordultak. Az igazgató asszony elmondta, hogy ilyen panaszok esetén a Felügyelőség rövid határidőn belül egy hosszabb tájékoztatást adott a fogyasztó felé, melyben igyekeztek megértetni a fogyasztókkal a számla tartalmát. Ez a munka mindenképpen eredményesnek mondható, tekintettel arra, hogy ezt követően egyetlen esetben sem kezdeményeztek eljárást a panaszos fogyasztók a közüzemi szolgáltatóval szemben.
Dr. Horváth Zsuzsanna hozzátette: továbbra is várják a fogyasztók észrevételeit. Kijelentette, hogy a rezsicsökkentés megvalósulása érdekében alapvető fontosságú a szigorú és következetes hatósági fellépés, melynek eredményeképpen a kormányzati szándék szerint a fogyasztók széles köre érzékelheti ezen intézkedések előnyeit.
A fogyasztók kérdéseikkel, észrevételeikkel és esetleges panaszaikkal a Bács-Kiskun Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulhatnak, levélben a 6001 Kecskemét, Pf.: 209. levelezési címen, elektronikus levélben a fogyved_daf_kecskemet@nfh.hu e-mail címen, telefonon a 06-76-481-405 telefonszámon vagy személyesen a 6000 Kecskemét, Klapka utca 34. szám alatti kirendeltségen.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését
Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -
2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld
Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot
A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő
2025. Szeptember 16. 07:43, kedd | Belföld
MABISZ: idén is milliárdos károk, jelentős pusztítás a viharszezon országos mérlege
2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld
Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban
Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.