Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2015. Március 09. 15:46, hétfő | Belföld
Forrás: automotor.hu

A Toyota új arca

A Toyota új arca

Auris, Corolla és Avensis...

Genfben az Auris és az Avensis új arcát ismerhettük meg, és ezzel párhuzamosan napvilágot láttak a felfrissített Corolla első képei is. Utóbbiból is lesz hibrid változat.

Nem is annyira a kompakt Auris új arca a nagy meglepetés a modellfrissítéssel kapcsolatban, hanem az, hogy végül a Toyota is beadta a derekát és kis lökettérfogatú turbómotort készített. Volt már hasonlóra példa, de a Yarisba szerelt 1,5-ös turbómotor meglehetősen ritka volt, a kompakt autóba szerelt új 1,2 literessel nagy darabszámokat céloznak meg.

Az alapmotor továbbra is a 100 lóerős 1,3 literes szívómotor, e fölé érkezik a 116 LE/185 Nm csúcsteljesítményű 1,2-es turbó. Ennél a változó szelepvezérlést úgy programozták, hogy automatikusan tud az Otto és az Atkinson ciklus között váltani annak megfelelően, épp melyik a takarékosabb – ez 4,7 l/100 km-es szabványos átlagot eredménye. Az 1,8 literes, 136 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtás változatlanul folytatja.

Marad a kínálatban a 132 lóerős, 1,6-os szívómotor. Az 1,4 literes dízel továbbra is 90 lóerős, de alaposan átdolgozták, szabványos fogyasztása 3,4 l/100 km-re csökkent. A 2,0 literes D-4D helyét átvette az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm csúcsteljesítménnyel. Mindegyik motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, az 1,2-es turbóhoz és az 1,6-os szívó benzineshez felár ellenében fokozatmentes automata is kérhető.

Az Avensis is megkapta az új Toyota-orrot, ebből az alkalomból rögtön 4 centivel lett hosszabb az első túlnyúlás. Ahogy az Auris, úgy a középkategóriás autó is elöl opcióként, hátul szériában kap LED-es lámpákat. Új anyagokat és kárpitokat kap az utastér és teljesen átalakítják a felszereltségeket – már a középső Mid szinten szériában adják az alcantara kárpitot.

Új a dízel-kínálat, az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm teljesítménnyel jelenti a belépő-szintet, e fölött pedig az újonnan kifejlesztett 2.0 D-4D áll 134 LE/320 Nm teljesítménnyel, a 2,2 literes dízelt törölték. Az Avensishez kínált 1,6, 1,8 és 2,0 literes szívó benzinmotorok teljesítménye változatlan, de mindegyiknél csökkentették a szabványos fogyasztást.

Nem is annyira a kompakt Auris új arca a nagy meglepetés a modellfrissítéssel kapcsolatban, hanem az, hogy végül a Toyota is beadta a derekát és kis lökettérfogatú turbómotort készített. Volt már hasonlóra példa, de a Yarisba szerelt 1,5-ös turbómotor meglehetősen ritka volt, a kompakt autóba szerelt új 1,2 literessel nagy darabszámokat céloznak meg.

Az alapmotor továbbra is a 100 lóerős 1,3 literes szívómotor, e fölé érkezik a 116 LE/185 Nm csúcsteljesítményű 1,2-es turbó. Ennél a változó szelepvezérlést úgy programozták, hogy automatikusan tud az Otto és az Atkinson ciklus között váltani annak megfelelően, épp melyik a takarékosabb – ez 4,7 l/100 km-es szabványos átlagot eredménye. Az 1,8 literes, 136 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtás változatlanul folytatja.

Marad a kínálatban a 132 lóerős, 1,6-os szívómotor. Az 1,4 literes dízel továbbra is 90 lóerős, de alaposan átdolgozták, szabványos fogyasztása 3,4 l/100 km-re csökkent. A 2,0 literes D-4D helyét átvette az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm csúcsteljesítménnyel. Mindegyik motorhoz hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak alapáron, az 1,2-es turbóhoz és az 1,6-os szívó benzineshez felár ellenében fokozatmentes automata is kérhető.

Az Avensis is megkapta az új Toyota-orrot, ebből az alkalomból rögtön 4 centivel lett hosszabb az első túlnyúlás. Ahogy az Auris, úgy a középkategóriás autó is elöl opcióként, hátul szériában kap LED-es lámpákat. Új anyagokat és kárpitokat kap az utastér és teljesen átalakítják a felszereltségeket – már a középső Mid szinten szériában adják az alcantara kárpitot.

Új a dízel-kínálat, az 1.6 D-4D 112 LE/270 Nm teljesítménnyel jelenti a belépő-szintet, e fölött pedig az újonnan kifejlesztett 2.0 D-4D áll 134 LE/320 Nm teljesítménnyel, a 2,2 literes dízelt törölték. Az Avensishez kínált 1,6, 1,8 és 2,0 literes szívó benzinmotorok teljesítménye változatlan, de mindegyiknél csökkentették a szabványos fogyasztást.

A Toyota legtöbb autójához a jövőben elérhető lesz a Safety Sense néven összefoglalt vezetési segédeket tartalmazó csomag. A japán cég európai képviseletének angol nyelvű weboldalán a rendszer elemeit bemutató videókban szerepel az a Corolla, amely a valóságban még nem létezik. A fekete színű animált lépcsős hátú autó vége megegyezik azzal, amit ma is megkaphat a kedves vásárló, az orr azonban teljesen új.

Kevesebb a króm a most megvásárolható Corollához képest, egyértelműen a most megújult Auris volt a minta. E ez még nem minden, amelyik animációkon a belső tér is látható, ott egy hibrid modell műszeregységét lehet észrevenni – márpedig az Európában is forgalmazott Corolla azon kevés Toyota modellek egyike, amely jelenleg nem létezik benzin-elektromos hibrid hajtással (a Japánban ezen a néven forgalmazott típus műszakilag teljesen eltér a világpiacon Corolla néven forgalmazott autótól). Kérdés, az Auris-orrú hibrid Corolla vajon csak az animáció miatt készült, vagy netán egy hamarosan várható modellfrissítést vetít előre?

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során