Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2016. Június 12. 11:00, vasárnap | Helyi
Forrás: HVG

El van ájulva a világ a magyar elektromos kisrepülőtől

El van ájulva a világ a magyar elektromos kisrepülőtől

Egy kecskeméti hangárban összeraktak egy kétüléses sport- és oktató repülőgépet, amely már most világszám, és nagyon úgy fest, pár éven belül letarolhatja saját világpiacát.

Öt éve még papíron sem létezett a Fusion 212, ma már több százat azonnal el tudnának adni a Siemensszel közösen fejlesztett magyar karbonrepülőgépből.

gy durrant be a piacra a magyar fejlesztésű, Kecskemét mellett gyártott Magnus Fusion 212 ultralight/LSA kategóriájú repülőgép a németországi Friedrichshafenben rendezett Aero 2012 repülési szakkiállításon. A “vevők” úgy rendeltek, hogy a karbonkompozitból készült gépet ki sem próbálhatták.
Még nagyobbat szólt az Aero 2016-on – a legnagyobb európai repülési szakkiállításon – április 20-án bemutatott tisztán elektromos meghajtású verzió, az eFusion. A modell az első sikeres tesztrepülését idén április 11-én abszolválta, azaz kilenc nappal az európai, de inkább világpremier előtt, hiszen a német városban mindenki jelen van, aki számít ebben az iparágban.
Az ún. aerobatikus ("műrepülő") kategóriában ilyen elektromos meghajtású karbongéppel még nem jöttek ki a gyártók – és akkor még nem is beszéltünk további extrákról. Az elektromos szekcióban a fejlesztők el is nyerték az eFlight Award 2016 európai innovációs díjat, amit 2010 óta minden évben az AERO Friedrichshafen repülős kiállításon adnak át a legjobb elektromos fejlesztőnek. (Magyarországon hivatalosan szeptember 28-án debütál a modell Kecskeméten vagy Kiskunlacházán.)
„Ilyen anyagból, ilyen meghajtással eddig még nem készült olyan repülőgép, amellyel akrobatikus manővereket is végre lehet hajtani.”
Mindez hamarosan komoly versenyelőnyt jelent az eFusion számára. 2017-től ugyanis a pilótaképzés részeként 40 órás vészhelyzeti képzést is el kell végezni, ami mintegy 170 ezer kereskedelmi pilótát érint világszerte. Eddig mindössze 10 órás vészhelyzeti oktatás volt előírva, de a balesetek miatt ezt az óraszámot megemelték. Márpedig vészhelyzeteket leginkább akrobatikus gépekkel lehet gyakorolni, ráadásul a Fusion-család repülőgépeiben az oktató és a tanuló ülése egyedülálló módon nem tandemben – azaz egyik a másik mögött – hanem egymás mellett helyezkedik el. Ezáltal pontosan ellenőrizhető, hogy mit is csinál jól vagy rosszul a tanuló.
Ahogy a közúti közlekedésben, úgy a levegőben is a környezetkímélő megoldások felé megy a piac. Így bár a robbanómotoros gépből már többet is eladtak – szinte minden kontinensre jutott belőlük –, az ottjártunkkor a hangárban álló elektromos verzió jelenti a jövőt.

Teljes cikk: HVG

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 12:11, péntek | Helyi

Városalapítók Hete Hagyományőrző és Kulturális Fesztivál

Már ki sem kell lépni a városból, hogy remek közösségi programokkal, koncertekkel gazdagodjanak a félegyháziak és az ide látogató közönség.

2024. Május 02. 14:39, csütörtök | Helyi

Anyakönyvi hírek

Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.

2024. Május 01. 20:00, szerda | Helyi

Régmúlt idők varázsát csalogatta elő a majális

Megtelt a Parkerdő szórakozni vágyó közönséggel május 1-jén. A ragyogó napsütésben színes programok sora várta az érdeklődőket egész nap.

2024. Május 01. 15:17, szerda | Helyi

TeSzedd akció Petőfiszálláson

A föld napja alkalmából a Róna Vadásztársaság és a Petőfiszállási Polgárőr Egyesület Petőfiszállás vadászterületén a \"TE SZEDD\" mozgalomhoz csatlakozva, a természetben "felejtett" lakossági hulladékot gyűjtött 23 fővel.