Hírek
2016. Június 12. 11:00, vasárnap |
Helyi
Forrás: HVG
El van ájulva a világ a magyar elektromos kisrepülőtől

Egy kecskeméti hangárban összeraktak egy kétüléses sport- és oktató repülőgépet, amely már most világszám, és nagyon úgy fest, pár éven belül letarolhatja saját világpiacát.
Öt éve még papíron sem létezett a Fusion 212, ma már több százat azonnal el tudnának adni a Siemensszel közösen fejlesztett magyar karbonrepülőgépből.
gy durrant be a piacra a magyar fejlesztésű, Kecskemét mellett gyártott Magnus Fusion 212 ultralight/LSA kategóriájú repülőgép a németországi Friedrichshafenben rendezett Aero 2012 repülési szakkiállításon. A “vevők” úgy rendeltek, hogy a karbonkompozitból készült gépet ki sem próbálhatták.
Még nagyobbat szólt az Aero 2016-on – a legnagyobb európai repülési szakkiállításon – április 20-án bemutatott tisztán elektromos meghajtású verzió, az eFusion. A modell az első sikeres tesztrepülését idén április 11-én abszolválta, azaz kilenc nappal az európai, de inkább világpremier előtt, hiszen a német városban mindenki jelen van, aki számít ebben az iparágban.
Az ún. aerobatikus ("műrepülő") kategóriában ilyen elektromos meghajtású karbongéppel még nem jöttek ki a gyártók – és akkor még nem is beszéltünk további extrákról. Az elektromos szekcióban a fejlesztők el is nyerték az eFlight Award 2016 európai innovációs díjat, amit 2010 óta minden évben az AERO Friedrichshafen repülős kiállításon adnak át a legjobb elektromos fejlesztőnek. (Magyarországon hivatalosan szeptember 28-án debütál a modell Kecskeméten vagy Kiskunlacházán.)
„Ilyen anyagból, ilyen meghajtással eddig még nem készült olyan repülőgép, amellyel akrobatikus manővereket is végre lehet hajtani.”
Mindez hamarosan komoly versenyelőnyt jelent az eFusion számára. 2017-től ugyanis a pilótaképzés részeként 40 órás vészhelyzeti képzést is el kell végezni, ami mintegy 170 ezer kereskedelmi pilótát érint világszerte. Eddig mindössze 10 órás vészhelyzeti oktatás volt előírva, de a balesetek miatt ezt az óraszámot megemelték. Márpedig vészhelyzeteket leginkább akrobatikus gépekkel lehet gyakorolni, ráadásul a Fusion-család repülőgépeiben az oktató és a tanuló ülése egyedülálló módon nem tandemben – azaz egyik a másik mögött – hanem egymás mellett helyezkedik el. Ezáltal pontosan ellenőrizhető, hogy mit is csinál jól vagy rosszul a tanuló.
Ahogy a közúti közlekedésben, úgy a levegőben is a környezetkímélő megoldások felé megy a piac. Így bár a robbanómotoros gépből már többet is eladtak – szinte minden kontinensre jutott belőlük –, az ottjártunkkor a hangárban álló elektromos verzió jelenti a jövőt.
Teljes cikk: HVG
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 12:15, kedd | Helyi
Sokba kerül a reggeli száguldozás
Vármegyénkben egy hét alatt 64 rendőri intézkedést igénylő baleset történt, amelyekben tizenkilencen sérültek meg.
2025. Szeptember 16. 11:48, kedd | Helyi
Október 1-től már benyújtható a háromgyerekes anyák kedvezményéről szóló adóelőleg-nyilatkozat
A három gyermeket nevelő anyáknak október 1-től nem kell személyi jövedelemadót fizetniük a törvényben meghatározott, munkával megszerzett jövedelmeik – így például a munkabér – után.
2025. Szeptember 15. 12:14, hétfő | Helyi
Abonyi Imre tiszteletére versenyeznek a hajtók Bugacon
Idén ismét Bugac ad otthont a fogathajtás egyik legjelentősebb hazai eseményének, az Abonyi Imre Emlékversenynek, amelyet szeptember 18-21. között rendeznek meg.
2025. Szeptember 14. 14:33, vasárnap | Helyi
Kreatív ízek és hagyományos receptek találkoztak a Libafesztivál főzőversenyén
A XXVI. Kiskunfélegyházi Libafesztivál egyik legnépszerűbb programpontja idén is a hagyományos főzőverseny volt, amely ismét nagy érdeklődés mellett zajlott.