Városlista
2025. december 17, szerda - Lázár

Hírek

2016. Január 31. 12:00, vasárnap | Helyi
Forrás: filantropikum.com

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

A hipermarketek nem restek bevetni a pszichológia, magatartáskutatás és gyermeklélektan legújabb eredményeit annak érdekében, hogy még több fogyasztásra csábítsák vásárlóikat.

Szemkamerás vizsgálatok bizonyítják, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt 15-20 fokkal található termékeket nézi meg, így a hipermarketek ennek megfelelően állítják be a szemmagasságot úgy a felnőttek, mint a gyerekek esetén.

A vonzó csomagolással a 20-29 éves nőkre, a városi rétegekre és a magasabb jövedelműekre akarnak hatni, a vidéken élők viszont kevesebb arányban dőlnek be az ilyen csábításnak. A hipermarketek már az előtérben pontosan meghatározott forgatókönyv szerint manipulálják a vásárlókat, és még a bevásárlókocsi fogantyúja is reklámfelületként szolgál.

Az üzletek az óramutató járásával ellentétes irányban vannak berendezve, mert az emberek 90 százaléka balkezes, így automatikusan jobbra indulnak el a boltokban. A kocsit bal kézzel tolják, jobb kézzel pedig a termékekből válogatnak. A sorok között különböző promóciókkal lehet találkozni, többnyire csinos lányok által kínált termékeket lehet kipróbálni, amit a marketingzsargon egyszerűen „beetetésnek” is nevez.

A parfümök az üzletek végében találhatók, mivel az anyukák először a gyermeküknek, a családjának vásárol, és csak utána magának. A kliensek a kasszánál költik el e be nem tervezett vásárlások többségét, itt főleg édességet, kozmetikai cikkeket vásárolunk.

A legnagyobb forgalom a kasszáknál kihelyezett pultokon zajlik. Itt költjük el a be nem tervezett vásárlásaink többségét. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak. Az impulzusvásárlás aránya a teljes bevásárláshoz képest 50 százalék, ami nagyon magas szám. A különböző gyártók hatalmas összegeket képesek kifizetni azért, hogy termékeik az ún. forró pontokon helyezzék el. Ezek a következők: szórakoztatóelektronika, egészség- és szépségáruk, központi folyosó, élelmiszeráru, alkoholrészleg, apróságok és kávétermékek.

Ezek érdekelhetnek még

2025. December 16. 11:50, kedd | Helyi

Élő Betlehem a Kálvária-kápolnánál

Ünnepi hangulatú, hagyományőrző eseményre várják az érdeklődőket 2025. december 17-én, szerdán 10.30 órától a Kálvária-kápolna területén, ahol Élő Betlehem előadás kerül megrendezésre.

2025. December 15. 12:45, hétfő | Helyi

Interaktív nyílt nap a Rocktárban

Folytatódik „A ZENE MINDENKIÉ” című interaktív, élőzenei gyermekprojekt a Sorsocskák Alapítvány szervezésében.

2025. December 12. 15:34, péntek | Helyi

Vasárnap tartják az idei év utolsó állat- és kirakodóvásárát Félegyházán

Félegyházi Városfenntartó Nonprofit Kft. Piac- és Vásárüzemeltetési részlege tájékoztatja a vásárlókat és az árusokat, hogy a Kiskunfélegyházi Országos Állat és Kirakodó vásár időpontja: 2025. december 14. (vasárnap).

2025. December 12. 10:38, péntek | Helyi

Két generáció, egy szenvedély: A Mihalik-bajnokcsalád

Ismerjük meg Mihalik Mirát, a még csak tizenhét éves autóversenyzőt.