Hírek
2016. Január 31. 12:00, vasárnap |
Helyi
Forrás: filantropikum.com
Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

A hipermarketek nem restek bevetni a pszichológia, magatartáskutatás és gyermeklélektan legújabb eredményeit annak érdekében, hogy még több fogyasztásra csábítsák vásárlóikat.
Szemkamerás vizsgálatok bizonyítják, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt 15-20 fokkal található termékeket nézi meg, így a hipermarketek ennek megfelelően állítják be a szemmagasságot úgy a felnőttek, mint a gyerekek esetén.
A vonzó csomagolással a 20-29 éves nőkre, a városi rétegekre és a magasabb jövedelműekre akarnak hatni, a vidéken élők viszont kevesebb arányban dőlnek be az ilyen csábításnak. A hipermarketek már az előtérben pontosan meghatározott forgatókönyv szerint manipulálják a vásárlókat, és még a bevásárlókocsi fogantyúja is reklámfelületként szolgál.
Az üzletek az óramutató járásával ellentétes irányban vannak berendezve, mert az emberek 90 százaléka balkezes, így automatikusan jobbra indulnak el a boltokban. A kocsit bal kézzel tolják, jobb kézzel pedig a termékekből válogatnak. A sorok között különböző promóciókkal lehet találkozni, többnyire csinos lányok által kínált termékeket lehet kipróbálni, amit a marketingzsargon egyszerűen „beetetésnek” is nevez.
A parfümök az üzletek végében találhatók, mivel az anyukák először a gyermeküknek, a családjának vásárol, és csak utána magának. A kliensek a kasszánál költik el e be nem tervezett vásárlások többségét, itt főleg édességet, kozmetikai cikkeket vásárolunk.
A legnagyobb forgalom a kasszáknál kihelyezett pultokon zajlik. Itt költjük el a be nem tervezett vásárlásaink többségét. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak. Az impulzusvásárlás aránya a teljes bevásárláshoz képest 50 százalék, ami nagyon magas szám. A különböző gyártók hatalmas összegeket képesek kifizetni azért, hogy termékeik az ún. forró pontokon helyezzék el. Ezek a következők: szórakoztatóelektronika, egészség- és szépségáruk, központi folyosó, élelmiszeráru, alkoholrészleg, apróságok és kávétermékek.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 16. 12:15, kedd | Helyi
Sokba kerül a reggeli száguldozás
Vármegyénkben egy hét alatt 64 rendőri intézkedést igénylő baleset történt, amelyekben tizenkilencen sérültek meg.
2025. Szeptember 16. 11:48, kedd | Helyi
Október 1-től már benyújtható a háromgyerekes anyák kedvezményéről szóló adóelőleg-nyilatkozat
A három gyermeket nevelő anyáknak október 1-től nem kell személyi jövedelemadót fizetniük a törvényben meghatározott, munkával megszerzett jövedelmeik – így például a munkabér – után.
2025. Szeptember 15. 12:14, hétfő | Helyi
Abonyi Imre tiszteletére versenyeznek a hajtók Bugacon
Idén ismét Bugac ad otthont a fogathajtás egyik legjelentősebb hazai eseményének, az Abonyi Imre Emlékversenynek, amelyet szeptember 18-21. között rendeznek meg.
2025. Szeptember 14. 14:33, vasárnap | Helyi
Kreatív ízek és hagyományos receptek találkoztak a Libafesztivál főzőversenyén
A XXVI. Kiskunfélegyházi Libafesztivál egyik legnépszerűbb programpontja idén is a hagyományos főzőverseny volt, amely ismét nagy érdeklődés mellett zajlott.