Városlista
2025. június 16, hétfő - Jusztin

Hírek

2016. Január 31. 12:00, vasárnap | Helyi
Forrás: filantropikum.com

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

Így verik át a vásárlókat a hipermarketek

A hipermarketek nem restek bevetni a pszichológia, magatartáskutatás és gyermeklélektan legújabb eredményeit annak érdekében, hogy még több fogyasztásra csábítsák vásárlóikat.

Szemkamerás vizsgálatok bizonyítják, hogy a legtöbb vásárló a szemmagasság alatt 15-20 fokkal található termékeket nézi meg, így a hipermarketek ennek megfelelően állítják be a szemmagasságot úgy a felnőttek, mint a gyerekek esetén.

A vonzó csomagolással a 20-29 éves nőkre, a városi rétegekre és a magasabb jövedelműekre akarnak hatni, a vidéken élők viszont kevesebb arányban dőlnek be az ilyen csábításnak. A hipermarketek már az előtérben pontosan meghatározott forgatókönyv szerint manipulálják a vásárlókat, és még a bevásárlókocsi fogantyúja is reklámfelületként szolgál.

Az üzletek az óramutató járásával ellentétes irányban vannak berendezve, mert az emberek 90 százaléka balkezes, így automatikusan jobbra indulnak el a boltokban. A kocsit bal kézzel tolják, jobb kézzel pedig a termékekből válogatnak. A sorok között különböző promóciókkal lehet találkozni, többnyire csinos lányok által kínált termékeket lehet kipróbálni, amit a marketingzsargon egyszerűen „beetetésnek” is nevez.

A parfümök az üzletek végében találhatók, mivel az anyukák először a gyermeküknek, a családjának vásárol, és csak utána magának. A kliensek a kasszánál költik el e be nem tervezett vásárlások többségét, itt főleg édességet, kozmetikai cikkeket vásárolunk.

A legnagyobb forgalom a kasszáknál kihelyezett pultokon zajlik. Itt költjük el a be nem tervezett vásárlásaink többségét. A vásárlók édességet, magazinokat, napszemüveget, ajakrúzst vásárolnak. Az impulzusvásárlás aránya a teljes bevásárláshoz képest 50 százalék, ami nagyon magas szám. A különböző gyártók hatalmas összegeket képesek kifizetni azért, hogy termékeik az ún. forró pontokon helyezzék el. Ezek a következők: szórakoztatóelektronika, egészség- és szépségáruk, központi folyosó, élelmiszeráru, alkoholrészleg, apróságok és kávétermékek.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Június 16. 08:49, hétfő | Helyi

Sok látogatót vonzott a repülőtér családi napja

Több százan választották hétvégi kikapcsolódásként a repülőtér Repülj a nyárba! címmel meghirdetett családi napját.

2025. Június 15. 08:18, vasárnap | Helyi

Hírek az Ótemplomból

2025. június 15. SZENTHÁROMSÁG VASÁRNAPJA

2025. Június 15. 08:18, vasárnap | Helyi

Hírek a Szent István templomból

2025. június 15. - SZENTHÁROMSÁG VASÁRNAPJA

2025. Június 14. 07:50, szombat | Helyi

Növényvédelmi permetezés

A Kiskunfélegyházi Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztálya értesíti a lakosságot, hogy a díszfák növényvédelmi permetezésének várható időpontja 2025. 06. 16.