Hírek
2014. Május 20. 05:00, kedd |
				Életmód				
Forrás: OrientPress Hírügynökség
				
				Inkább plázázunk, mint vásárolunk
 
								
				
				
	A látogatók négyötöde rendszeresen, legalább havonta egyszer, ötven százalékuk akár hetente is betér egy-egy bevásárlóközpontba - derül ki a GfK adataiból. A korábbi évekhez hasonlóan a bevásárlóközpont-látogatók egyharmada valóban csak látogató marad. Azok, akik bemennek üzletekbe is, átlagosan két boltba térnek be egy plázán belül, míg vásárolni átlagosan egy boltban szoktak a magyarok.
	
	A GfK adatai szerint a plázák vendégei legnagyobb részt a nők és a 29 évnél fiatalabbak közül kerülnek ki, akik számára legfontosabb a kellemes környezet.
	
	A vásárlások értékét vizsgálva inflációközeli emelkedést figyelt meg a GfK. Az alkalmankénti átlagos költés országosan 7300 forint fölé emelkedett és ez jellemzően a fővárosi, nagy alapterületű bevásárlóközpontoknak köszönhető, ahol az átlagköltés sok esetben meghaladja a 10 ezer forintot is.
	
	A vásárlók 57 százaléka nő, ugyanakkor az összes plázalátogató fele 29 év alatti. A vásárlás, esetleg nézelődés célpontjául szolgáló bevásárlóközpont kiválasztásakor a legfontosabb általános szempont a lakóhelyhez való közelség, amelyet a széles boltválaszték, majd választék és a kellemes környezet követ. A széles boltválaszték és a vonzó környezet az ott-tartózkodást meghosszabbítja.
	
	'Egyértelmű összefüggés van a kellemes környezet és az ott-tartózkodás hossza között, ahol jól érzik magukat a vásárlók ott több időt is töltenek el. Azok a bevásárlóközpontok, amelyek külön figyelmet fordítanak erre, akár másfélórás látogatásra is számíthatnak, szemben az átlagos egy órával” – idézte a kutatási tapasztalatokat Dörnyei Otília , a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Október 30. 07:35, csütörtök | Életmód
Parajd - Szakértők: az elárasztott parajdi sóbányát nem lehet megmenteni, de a térségben újabbakat lehet kialakítani
Szakértők szerint az elárasztott parajdi sóbányát nem lehet megmenteni, de a térségben újabb sóbányákat és sóba vájt turisztikai létesítményeket lehet kialakítani
2025. Október 30. 07:32, csütörtök | Életmód
Fővárosi Közgyűlés - Nincs előrelépés a Sziget Fesztivál jövője ügyében
2025. Október 29. 07:32, szerda | Életmód
Az EU-ban 10 százalékkal nőtt az új autók eladása szeptemberben
Az Európai Unióban 10 százalékkal, 888 ezer 672-re nőtt az új autók eladása szeptemberben az előző év azonos hónapjához képest - áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára kedden fölkerült jelenté
