Hírek
2015. Február 07. 11:00, szombat |
Belföld
Forrás: Vezess
Megérkezett a Mazda 2

Miután elődje 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.
Miután elődje mindenkit elkápráztatott azzal, hogy jó egy mázsával volt könnyebb az őt megelőző generációs Mazda2-esnél, és (leginkább ezzel a fegyverténnyel) 2008-ban elnyerte az év abszolút legjobbjának járó a Világ Év Autója címet, a soron következő kisautó vállát iszonyú felelősség nyomta.
A Mazda mérnökei ahelyett, hogy tovább faragták volna a méretet és a tömeget, és építettek volna egy pazar törpeautót, ésszerű döntésre jutottak: a súly maradt, cserébe nagyobb, tágasabb, biztonságosabb autót hozunk létre. A 75 lóerős benzines alapmotorral eddig 1035 kilót nyomott az autó, az új modell a vezetővel együtt 1045-öt, de közben 17,5 centivel hosszabb (4060 mm), 2,0 centivel magasabb (1495 mm), és ami a legfontosabb, a tengelytáv 8 centivel nőtt (2570 mm). A szélesség (1695 mm) nem változott.
Ez pedig azt jelenti, hogy az autó papíron hasonló menetdinamika mellett több helyet kínál az utasoknak és a csomagoknak (250 helyett 280 liter) egyaránt. A helykínálat azonban ennél is kedvezőbb, mert ahelyett, hogy a manapság szokásos egyterű fazonban rajzolták volna meg az autó orrát, az A-oszlop határozott töréssel emelkedik a tetőig; a meredekebb felület pedig helyet szabadított fel a beltérben. Minden fő mérőszám javult, a válltértől a fejtérig, hatalmas távon (26 centi) mozgatható a vezetőülés, a kormánykerék négy irányban állítható.
A Mazda2 karosszériája egyébként jól példázza, micsoda tempóban fejlődik az autóipar (vagy inkább a kohászat és a gyártástechnológia): a nagy és ultra nagy szakítószilárdságú acélok részarányát 53 százalékról 65-re emelték, a torziós merevség 22 százalékkal nőtt, miközben a nyers váz 7 százalékkal kevesebbet nyom, mint az elődé. Mindez eleve jó zajcsillapítást ígér, de a mérnökök még rátettek egy lapáttal; a Mazda szerint példa nélküli csend várja az utasokat a kisautó gyomrában.
2015-ben nem lehet autót bemutatni ultrafineszes vezetőtámogató technológiák nélkül. Csak címszavakban: a Mazda2 figyelmeztet, ha akadály van a holtterünkben, ha tolatás közben autó közeledik oldalról, észleli, ha előttünk lassul a forgalom, automatikus leveszi a távfényt, ha jönnek szembe - és persze LED-es fényszóró is kérhető a kisautóhoz. Szintén példátlan extra a szegmensben a head-up kijelző, és a trendekhez igazodva a mobiltelefon is integrálható a fedélzeti multimédiás rendszerrel.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 17. 07:33, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: Amerika feloldja a vízummentességi korlátozásokat a magyar állampolgárok előtt
Szeptember 30-tól az Egyesült Államokban feloldják a vízummentességi program korlátozásait minden magyar állampolgár előtt, ami újabb komoly eredmény Donald Trump elnök hivatalba lépése óta
2025. Szeptember 17. 07:31, szerda | Belföld
Orbán Viktor: egy korszak véget ért
Annak a korszaknak vége van, amikor azt tudtuk mondani, hogy tőlünk nyugatra minden jó, és semmi mást nem kell csinálni, mint lemásolni azt, ami ott történik
2025. Szeptember 17. 07:29, szerda | Belföld
KSH: a bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
Júliusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 693 700, a nettó átlagkereset 479 500 forint volt.
2025. Szeptember 17. 07:27, szerda | Belföld
OKF: a fűtési szezon közeledtével érdemes próbafűtést végezni
A közelgő fűtési szezon előtt, még a hidegebb időjárás beállta előtt érdemes otthon próbafűtést végezni, amelynek során időben kiderülhetnek az esetleges meghibásodások, és el lehet végeztetni a szükséges javításokat