Hírek
2015. Június 13. 09:00, szombat |
Életmód
Forrás: penzcentrum.hu
Segítünk, hogy ne verjék át a gyógyüdülésen

Elképesztő trükkökkel verik át a magyar turistákat a "gyógyszállókban"
Nem működik a légkondi? Nincs tengerre néző kilátás? Rengeteg trükkös átveréssel találkozhatunk nyaraláskor a szálláshelyen. Összegyűjtöttük a leggyakoribb panaszokat, és utánajártunk, mi tévők legyünk, ha mi kerülünk ilyen helyzetbe.
Az utazás alatt nem csak az utcán találkozhatunk trükkös csalókkal. Minden évben érkeznek panaszok a szállással, és az utazási irodákkal kapcsolatban is a fogyasztóvédelemhez. Gyakori probléma, hogy a kiválasztott szállás nem olyan, mint a katalógusban, vagy nem biztosít olyan ellátást, vagy szolgáltatást, ami a szerződésben szerepelt.
LEGGYAKORIBB PANASZOK A SZÁLLÁSSAL KAPCSOLATBAN
- Hiányos szobaberendezés (olvasólámpa vagy hűtőszekrény hiánya)
- Az ígért tengerre néző kilátást egy épület eltakarja
- Éppen nem üzemelő légkondi
- A tenger csak légvonalban van közel, ám gyalog több kilométert kell sétálnunk hozzá
- Az elvártnál rosszabb minőségű ételek
"A témában folytatott ellenőrzés eddigi tapasztalatai szerint előfordul, hogy gyógyszállodaként hirdeti magát olyan szálláshely, amely ilyen minősítéssel valójában nem rendelkezik. Az is előfordul, hogy a szálláshely a "szálloda" vagy a "hotel" megnevezést használja annak ellenére, hogy nem felel meg a Kormányrendeletben foglalt definíciónak"- mondta el megkeresésünkre a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH).
Az utazási irodákra is érkezik panasz
A szálláshelyek mellet gyakran érkezik panasz az utazási irodákra. Előfordul ugyanis, hogy a már befizetett utazás árát utólag emeli az iroda. Ezért érdemes ismernünk a fizetéssel kapcsolatos legfontosabb szabályokat:
- A szerződésben szereplő díj az utazás megkezdése előtt 20 nappal semmilyen okból sem emelhető.
- Előlegként legfeljebb az utazás árának a 40 százaléka követelhető. Ettől akkor lehet eltérni, ha a külföldi közreműködővel kötött szerződés ennél szigorúbb kötelezettséget ró az utazásszervezőre.
- Az utazás teljes árát az utazás megkezdése előtt 30 nappal kérheti az iroda.
- A szerződésben szereplő díj nem emelhető kivéve, ha a díjemelés lehetőségéről a szerződés rendelkezik.
A díj emelése indokolt, ha:
- A szállítási költségek emelkednek
- Nő a vállalkozást terhelő adó, illeték, üdülőhelyi díj, horgonyzási díj, repülőtéri illeték.
- Ha a forintárfolyam változik.
Így védekezhetünk
Megtévesztő (tisztességtelen) kereskedelmi gyakorlat gyanúja esetén, a lakóhelyünk szerint illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervhez fordulhatunk a panaszbejelentéssel - tudtuk meg az NFH-tól.
Fontos tudnunk, hogy a hatóság jogsértés esetén a vállalkozással szemben alkalmaz szankciót, arra nem kötelezheti, hogy a szolgáltatás díját arányosan csökkentse, illetve, hogy a kárunkat megtérítse.
Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, vagy szerződéses feltételeknek, úgy - hibás teljesítésre hivatkozva - követelhető a szolgáltatás díjának arányos csökkentése. Abban az esetben, ha nem tudunk megállapodni a szállodával vagy utazási irodával, akkor a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk.
A szálláshellyel kapcsolatban felmerült problémákat - különösen külföldön - rögtön, még az utazás alatt jelezzük az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak. Az utaskísérő a bejelentést köteles jegyzőkönyvbe venni, és ennek az egyik példányát átadni nekünk, illetve a panaszunkról az utazásszervezőt is haladéktalanul tájékoztatnia kell. Amennyiben külföldön ér minket a kellemetlen meglepetés az Európai Fogyasztói Központ (EFK) magyarországi szervezetének jogi segítségét kérhetjük.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 01. 08:47, csütörtök | Életmód
Fudzsimoto Szu: A Zene Háza az egyik legfontosabb projektem
Fudzsimoto Szu (Sou Fujimoto) világhírű japán építész az Oszakai Világkiállításon tartott előadást, amelyben kiemelte: a Magyar Zene Háza az egyik legfontosabb projektje.
2025. Május 01. 08:36, csütörtök | Életmód
Visit Hungary: mintegy hétszázezren pihentek Magyarországon a tavaszi szünetben
Az áprilisi vakáció időszakában 664 ezer turista kereste fel a magyar tájakat, április 17-27. között a szálláshelyek 36 százalékkal több vendéget fogadtak a tavalyi tavaszi szünethez képest
2025. Április 30. 07:55, szerda | Életmód
Agrárminiszter: a házikert a magyar családok rejtett erőforrása
Meghatározó jelentőségű a házikerti termelés a jó minőségű és egészséges élelmiszer előállításában.
2025. Április 29. 07:31, kedd | Életmód
Duna House: nincs milliós négyzetméterár alatt új lakás Budapesten
Történelmi csúcs, hogy 2025 első negyedévében már alig érhető el újépítésű lakás 1 millió forint alatti négyzetméteráron Budapesten - közölte a Duna House saját tranzakciós adatai alapján hétfőn az MTI-vel.