Városlista
2024. május 18, szombat - Erik, Alexandra

Hírek

2016. Április 24. 10:00, vasárnap | Helyi
Forrás: HVG

Suzuki Vitara 1.4 Turbo-teszt: több, mint kéne

Suzuki Vitara 1.4 Turbo-teszt: több, mint kéne

Száznegyven lóerős motorral, automata váltóval és igényes részletekkel érkezett a csúcs Vitara.

Vitán felül a legminőségibb darab a japán márka szabadidő-autó kínálatában, az ehhez passzoló árral. Még a klasszikus közönséget is lehagyta.

Nem újdonság már az új Vitara, itt van velünk jó egy éve. Az sem hír, hogy nagyon bejött a Suzukinak, ismét az eladási toplistán vannak vele, az idei első negyedében közel 2000 darab biztosan elmegy belőle, amivel a SUV-szegmensben magabiztosan vezet.

Az egyébként is jó formájú Vitarának a legutóbb nálunk jár turbós változata külsőre az igazi telitalálat. Az ehhez a variánshoz átszabott, agresszívebb hűtőmaszkkal, a függőleges oldalsó menetfénnyel, igazán gusztusos a frontrész dizájnja. A hátsó traktus már nem kapott ennyi törődést, ott maximum egy kis sárvédő elemben tér el sima kiadástól.

Viszont a belső tér megnyerő. Ahogy a külsőn, itt is végigvonul a meghatározó színt kiegészítő másik árnyalat, a kárpitok, a műszerfali betétek, a légbeömlők gyűrűi is más szint kaptak, mint a "sima" Vitarák. A műszereket átszabni azonban már nyilván sokk lett volna, így azok visszatükrözik, hogy nem prémium gyártmányban ülünk.

Az illesztések, az alubetétek is a "helyükön vannak", össze lett rakva rendesen minden. Az digitklíma egyszerű kivitelű de szép, a központi kijelző ebben a modellben nagyfelbontású, erős fényű és kellően kontúros grafikája, ami jól látható erős fényben is. Maximum a menű felépítése véleményes egy kicsit a négyes tagolással, de a működésére nem lehet panasz, gyors és magyarul kommunikál, ami nem minden itthon kapható márka menűjéről mondható el.

Mivel a kocsi paraméterei - a motorvariáns és néhány külső kiegészítő elem ellenére. A valódi differencia itt a motortérben van.

Igen: az 1.4 literes, 140 lóerős és 220 Nm-es nyomatékú Boosterjet benzinmotor. Első blikkre is feltűnően fickós az erőforrás. Ilyen, 2000-es fordulatnál érkező agilitást egész ritkán tapasztalni manapság még a turbós motoroknál is. Ez részben, azért van, mert igen magas, 1,1 baros a töltőnyomása. A másik, hogy a turbó bekapcsolása előtt kissé hervatag a motor. A csúcsnyomaték 4000-es fordulatszámig él, és bár egy turbós autót „nem fogatunk”, a suzukis hagyományból mégis megtartott valamennyit ez az erőforrás, mert bizony lehet és kell is forgatni, és végül 5000-es fordulatszámnál adja le a maximális, 140 lőerőt, amivel már minden helyzetet el lehet vállalni.

A kocsi 10 másodperc alatt százon van, a motorja egyáltalán nem zajos, a fogyasztása pedig - szintén a suzukis hagyományoknak megfelelően - nem átverős. Az 1200 kilós autóval nekünk 7,1 literes száz kilométeres átlagot sikerült autózni, amivel bármilyen benzines kompakt SUV tulajdonos bátran kiegyezhet.

Van azért furcsasága is az összeállításnak. Amellett, hogy szokni kell a Suzukit automata váltóval – valahogy ez is közegidegen –, de nem sikerült teljesen megfejteni a manuál módot sem. Ennél ugyanis fixen áll a váltó-előválasztókarja, vagyis nem lehet föl-le pöckölgetéssel "le-fel" váltani. Arra ott vannak a váltófülek a kormányon, de azokkal meg akkor is válthatunk, ha sima "D-ben" vagyunk. Innentől kicsit okafogyott a Sport-mód is, bár kétségtelen, hogy ilyenkor autózható ki leginkább a Boostejet motorban rejlő tudomány, mert alapból megemelt fordulatszámokkal játszunk.

A Vitara futóműve ebben a - legsportosabb - változatban is inkább kényelmes, mint sportos, még úgy is, hogy talán feszesebbnek tűnik a futóműve a nem turbós változatokénál. Az autó amúgy menetmód-kapcsolójával - hasonlóan a testvéreihez - négyféle lehetőséget kínál az autózásra: Auto, Sport, Snow (havas) és Lock (zárt differenciálmű).

A Vitarát a biztonsági és asszisztens rendszereiben is felhúzták a manapság elvárható szintre, esetünkben már radaros tempomat, illetve vészhelyzeti önálló fékezőrendszer is megtalálható volt. Viszont finoman árnyalni kell a képet ezekkel a rendszerekkel kapcsolatban. A Vitarában az adaptív tempomat és ráfutásgátló is „elsőgenerációsan viselkedik”, szemben mondjuk egy Mercedes-Benz GLC ugyanilyen asszisztenseivel, túl harsányan és kissé ügyetlenül reagál még saját intelligenciából, ami sokszor inkább zavaró, mint segítő.

Ez a motorváltozat csak egyféle felszereltségben (GLX) kérhető. Az extralista igen becsületes: tolatóradarral, távolságtartó tempomattal, ráfutásgátlóval, kulcsnélküli indítással, bőrös kárpittal, ülésfűtéssel, digitklímával, alufelnikkel, lejtmenetvezérléssel. Bizony ezzel az összeállítással már 6,8 millió forint a modellünk ára. Ez - alapos böngészés után - még mindig kihozható az egyik legjobb ár/érték-arányú választásnak a konkurenciával szemben, de ilyen árszínvonalon gyakran belépnek azért a presztízsfaktorok is. Összességében nem kérdés, hogy ez a változat a legjobb, mégis itt jön ki leginkább, miért is túlzás talán ez a modell.

Címkék: automata, suzuki, vitara

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 17. 19:42, péntek | Helyi

A digitális dzsungelben is van létjogosultsága a grafikáknak

A Holló László Képzőművész Kör Grafikai Szakkörének kiállítása nyitotta meg a Városalapítók hete programsorozatát május 17-én (pénteken) az Ágyú Kézműves Sörgaléria és Gasztroműhelyben.

2024. Május 17. 10:17, péntek | Helyi

Erőszakkal akarta rávenni

Vádemelést javasolnak azzal az idős férfival szemben a kiskunfélegyházi rendőrök, aki az utcán kezdte ütlegelni korábbi élettársát azért, hogy rábírja a visszaköltözésre.

2024. Május 17. 09:48, péntek | Helyi

MME: nem kell félni az ártalmatlan tőrösdarazsaktól

Májustól lehet számítani a termetes tőrösdarazsak feltűnésére, de ezek a rovarok az emberekre, a háziállatokra nem veszélyesek - figyelmeztet a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesült (MME)

2024. Május 17. 09:46, péntek | Helyi

A MÁV kérése - Ha pünkösdkör utazik, váltsa meg már most vonatjegyét!

Május 19-én, vasárnap az ünnepnapi, 20-án a vasárnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok, 21-én pedig már a megszokott munkanapi menetrend érvényes.