Hírek
2020. December 16. 08:09, szerda |
Belföld
Forrás: MTI
Szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére

A szövetség szerint ennek a koncepciónak az aktualizálására lenne szükség a növekvő vasúti teherfuvarozás versenyképességének biztosítása érdekében.
A szakma korábbi forgalmi prognózisa napi 70-80 tehervonattal számolt irányonként, ez már rövid távon is legalább 30 százalékkal növekedni fog a kecskeméti Mercedes-gyár második ütemének, a debreceni BMW gyárnak, a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének, vagy a Fényeslitkén épülő EWG Kombiterminál forgalomvonzó hatásának köszönhetően.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint a vasúti áruszállítás legnagyobb problémája, hogy a tehervonatforgalom 80-90 százaléka nem tudja elkerülni Budapestet, ezért szükség van a V0 vasúti körgyűrű megépítésére.
A szövetség MTI-hez kedden eljuttatott közleményében hangsúlyozzák, a vasúti árufuvarozás fejlesztése érdekében a fővárost elkerülő vasúti körgyűrűre lenne szükség, a problémát a Déli Körvasút-projekt sem oldja meg.
A közleményben felidézik, hogy Magyarországon jelentős vasúti fejlesztések voltak és lesznek a következő években, ugyanakkor - a szövetség szerint - ezekből szinte kimarad a vasúti árufuvarozás, sőt az infrastrukturális képességek valójában leépültek.
Bíró Koppány Ajtony, az MLSZKSZ főtitkára a közleményben kifejtette, a tehervonati forgalom sajátossága, hogy nem egyenletesen oszlik el a nap 24 órájában. Jelenleg napközben a tehervonatok a közös vágányhasználat miatt csak a személyvonatok közötti időrésekben haladhatnak, főként éjszaka közlekednek, ami az intermodális forgalomban közlekedő konténeres és félpótkocsis vonatoknak nem jelent versenyképes kínálatot.
A szövetség főtitkára hangsúlyozza, szükség van a Déli Körvasút-projektre és a Déli Összekötő Vasúti Híd harmadik vágányának megépítésére, de nem a teher, hanem a személyszállítás 30 évig elmaradt fejlesztése érdekében. Ugyanakkor szükség van a V0 vasúti körgyűrűre is, amelyre 2013-ban már készült egy részletes megvalósíthatósági tanulmány.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. A szövetségnek jelenleg 82 tagja van, az általuk képviselt nemzetgazdasági volumen az árbevétel alapján meghaladja a 470 milliárd forintot.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 01. 08:41, csütörtök | Belföld
Összeomlott Erdély egyik legrégebbi fedeles hídja Maroshévízen
Összeomlott szerdán Erdély egyik legrégebbi fedeles hídja, a 156 éves Urmánczy-híd a Hargita megyei Maroshévízen - tudatta Czirják Károly helytörténész, a helyi Dr. Urmánczy Nándor Egyesület elnöke.
2025. Május 01. 08:35, csütörtök | Belföld
Meteorológia: nyáriasan meleg idő lesz május 1-jén
Napos, csapadékmentes idő várható a hosszú hétvége első felében, majd szombat délután az ország északi, északkeleti vármegyéiben záporokra, zivatarokra lehet számítani - derül ki a HungaroMet Zrt. szerdai videójából.
2025. Április 30. 07:52, szerda | Belföld
Zsigó Róbert: május második felében lesz döntés az árréscsökkentés fenntartásáról
Amikor a kormány bevezette az árréscsökkentést, úgy döntött, hogy május 31-ig tartja azt fenn, ezért május második felében értékeljük és döntünk arról, hogy folytatjuk-e az árréscsökkentést
2025. Április 29. 07:32, kedd | Belföld
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary
Közösen népszerűsíti Magyarországot az Emirates és a Visit Hungary a beutazó turizmus fellendítése érdekében - közölték a felek az MTI-vel hétfőn.