Hírek
2019. December 29. 19:05, vasárnap |
Helyi
Forrás: vezess.hu
Változik és igazságosabb lesz a jogosítványszerzés jövőre

Iskolapadba ültetik a biztosokat, aminek a célja a vizsgáztatási rendszer egységesítése, és az oktatók hibáinak minimalizálása – írja Közlekedéstudományi Intézet.
Igazságtalanságok lehetnek a kormányzat szerint a jogsira hajtók vizsgáztatásában, és hibák egyes oktatók munkájában, legalábbis erre lehet következtetni a biztosok iskolapadba ültetésétől és vizsgáztatásától.
Januártól továbbképzés indul ugyanis számukra a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpontban a vizsgáztatás szempontjainak egységes értelmezése érdekében. Ennek feladata, hogy a mainál egységesebben értékeljék a vizsgán a tanulók kisebb-nagyobb hibáit és melléfogásait a biztosok – írja Közlekedéstudományi Intézet, amely az ITM alá tartozik.
„A januártól kezdődő belső szakmai továbbképzésnek épp az a célja, hogy átbeszéljük a vizsgabiztosokkal, hogy a vizsgákon rendszeresen tapasztalt hibákat, hiányosságokat, vagy éppen egy-egy újdonságnak számító szituációt milyen értelmezés szerint és hogyan minősítsenek” – állítja Benedek Szabolcs ügyvezető.
A KTI szerint „a gyakorlati vizsgán – bár ezt a tanulók nem tudják, nem is igen érdekli őket – az oktatók is vizsgáznak. Nem formálisan, hiszen tevőlegesen nem ők vezetik a járművet, így ott és akkor már csak emiatt sem mondhat véleményt az ő vezetési tudásukról a vizsgabiztos. Az azonban viszonylag hamar kiderül, ha egy oktató valamit rosszul tanít a növendékeinek. Itt is fontos, hogy az oktató gyors és pontos (és országosan egységes elveken és szempont alapuló) visszajelzést kapjon, ha a vizsgabiztos szerint valamit rosszul csinál.”
„Ha a vizsgabiztos nem először tapasztalja, hogy egy oktató növendékei rendre ugyanazokat a hibákat követik el, köteles erre felhívni az oktató figyelmét. Egy konkrét esetet említve, súlyos hiba, ha a vizsgázók irányváltoztatás előtt csak a tükrökből ellenőrizték a jármű holtterét, nem fordultak hátra, meg sem kísérelték azt. Miután az adott oktató több tanulójánál is ugyanezt tapasztalta a vizsgabiztos, jelezte az oktatónak, hogy szerinte ez az ő hibája (is), valószínűleg nem magyarázta el kellően, hogy nem elég csak a tükrökbe nézni, hanem hátra is kell pillantani, hogy kellően meggyőződjenek arról, biztonságosan végre tudják-e hajtani a tervezett elindulást, irányváltoztatást” – mondja Benedek Szabolcs, a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont ügyvezetője.
A mainál egységesebb és igazságosabb vizsgáztatás mellett újdonság lesz 2020-tól, hogy A gyakorlati vizsgán az útvonalat úgy kell megválasztani, hogy az hibás forgalomszervezési helyszínt (csomópontot) ne érintsen. Azaz nem lehet „átverős” eleme a vizsgának.
(Cikk: vezess.hu - kép: jogsiblog.hu)
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 01. 19:34, csütörtök | Helyi
Elkészültek a Duna-Tisza közi térség turisztikai fejlesztésének tervei
2020 őszén Lezsák Sándor országgyűlési képviselő kezdeményezésére Bács-Kiskun vármegye 4. választókerületének településvezetői összehangolt turizmusfejlesztési terveket dolgoztak ki a Duna–Tisza köze térségére.
2025. Április 30. 14:11, szerda | Helyi
Koppányok Versenyben
Vannak íjászok, akiknek az íjászat a hagyományőrzés egyik formája. Vannak íjászok, akiket az íjászat, mint sport ragadott magával, és szeretik az íjászat adta kihívásokat.
2025. Április 30. 14:08, szerda | Helyi
Anyakönyvi hírek
Az alábbiakban legfrissebb anyakönyvi híreinket olvashatják.