Hírek
2015. Január 11. 17:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: origo.hu
Viszlát unalom, 2015-ben támad az autóipar!
2015-ben feltámad a tetszhalott állapotából az Alfa Romeo, érkezik az új A4-es Audi, BMW-ből lesz 7-es és hétszemélyes buszlimuzin is!
2015-ben feltámad a tetszhalott állapotából az Alfa Romeo, érkezik az új A4-es Audi, BMW-ből lesz 7-es és hétszemélyes buszlimuzin is, a turbósítás pedig már az olyan, eddig ellenálló gyártókat is utoléri, mint a Ferrari és a Honda. Az idei év legfontosabb autóit bemutató cikksorozatunk első részében az Alfától a Kiáig jutunk el.
Alfa Romeo

Sok nem hivatalos elképzelés kering az interneten arról, hogy hogyan fog kinézni az új Alfa. Ez az egyik közülük.
A 4C nyitott változata mellett egy sokkal fontosabb újdonsággal is készül az olasz márka 2015-re. Június 15-én, a márka 105. születésnapján mutatkozik be az új középkategóriás modell, amely elsősorban a sportos, középkategóriás prémiumautóknak, így a 3-as BMW-nek és a Jaguar XE-nek jelent majd konkurenciát.
Vadonatúj padlólemezt és motorválasztékot kap a valószínűleg Giulia néven érkező sportszedán, aminek a 159-essel ellentétben a hátsó kerekei lesznek a hajtottak; erre az 1992-ben megszűnt 75-ös óta nem volt példa nagyszériás Alfa Romeo esetében. A Giulia azért is lesz az utóbbi évtized legfontosabb új Alfája, mert a Maseratitól kölcsönzött padlólemezére épül majd hamarosan egy 5-ös BMW méretű nagyobb limuzin, egy kupé és két szabadidő-autó is.
Audi

Nem éppen forradalmi a második generációs Audi Q7 formája
Az Audi a januári Detroiti Autószalonon mutatja be a Q7-es második generációját, amely akár 325 kilogrammal is könnyebb lehet az elődhöz képest, pedig a hossz csak 37 mm-rel, a szélesség 14 mm-rel, a magasság pedig 6 mm-rel csökken. A fogyókúra az új összkerékkormányzással, az aktív hátsó differenciálművel és az áthangolt légrugózással együtt az Audi reményei szerint azt eredményezi majd, hogy a pozsonyi gyártású Q7-es sportosabb vezetési élményt nyújt majd, mint túlméretes elődje. Kívül kisebb, belül viszont tágasabb lesz az új generáció, az opciós harmadik üléssor üléseit villanymotorokkal lehet majd kihajtani a csomagtartó padlójából, és állítólag már felnőttek is kényelmesen fognak ülni bennük.
A motorkínálat igazi újdonsága a konnektorról tölthető 373 lóerős dízel-hibrid, amely a kínálat legtakarékosabb tagja lesz az 1,7 literes átlagfogyasztásával. Felárért kapható lesz egy vadonatúj asszisztens, amely dugóban 40 km/h-s tempóig képes követni az elöl haladó autót, ezenkívül megjelenik az extralistán az infrás éjjellátó rendszer és az intelligens mátrix LED-es fényszóró is.

Az Audi TT Roadster gyártása nemrég indult Győrben
Az eladási darabszám tekintetében sokkal fontosabb újdonság lesz az Audi számára az A4-es negyedik nemzedéke, amelyről valószínűleg a márciusi Genfi Autószalonon rántják le a leplet. Bár a külső méretek alig változnak majd, a jobb vezethetőség érdekében szélesebb nyomtávval, a nagyobb helykínálat miatt pedig hosszabb tengelytávval rendelkezik majd a B9 kódnevű modell, a több alumíniumnak köszönhetően a tömegéből is faragnak valamennyit.
Felárért kapható lesz hozzá az új TT-ben bevezetett digitális műszerfal, de teljesen LED-es fényszórókat, adaptív lengéscsillapítást, head-up displayt és szinte minden létező vezetéstámogató rendszert is lehet majd rendelni. A fokozatmentes Multitronic váltó (CVT) eltűnik a kínálatból, helyette az elsőkerék-meghajtású változatok is duplakuplungos S-tronic váltót kapnak.
A két fő újdonságon kívül bemutatkozik az A1-es és a Q3-as ráncfelvarrás utáni, enyhén módosított változata, a Győrben készülő, 367 lóerős RS3 Sportback és a TT Roadster, ezeken kívül a második generációs R8-asról is lerántják majd a leplet, ami a Lamborghini Huracán technikáját kapja meg.
Bentley

A Bentley első szabadidő-autója lehet a márka első dízel autója is egyben
Sokan szentségtörésnek fogják venni, hogy a patinás brit márka idén bemutatja az első szabadidő-autóját, de a Volkswagenhez tartozó gyártó sem akar kimaradni a luxus SUV-ok jól jövedelmező értékesítéséből. A valószínűleg Falcon névre keresztelt újdonság formavilága állítólag nem hasonlít majd a pár éve bemutatott EXP 9 F tanulmányhoz, ami arra vezethető vissza, hogy annak idején az agresszív és nem túl jó arányokkal rendelkező behemót rossz fogadtatásra talált a szakma és a közönség részéről is.
A V8-as és W12-es turbómotorokkal ellátott szabadidő-autó emelhető és süllyeszthető légrugózást, fejlett összkerékhajtást és az Audi TT-éhez hasonló digitális műszerfalat is kap. Később nem lehet kizárni egy dízelmotoros és egy hibrid változat bevezetését sem.
BMW

Tavaly októberben mutatták be a BMW 2-es Cabriót
Átfogó modellfrissítésen esik át az 1-es sorozat, amelyet sokan a jelenlegi kínálat legkevésbé vonzó formájú BMW-jeként tartanak számon. Hogy ez a jövőben ne így legyen, a kocsi orrát és farát is átszabják, valószínűleg a műszakilag azonos 2-es kupé stílusában. A motorválaszték is frissülni fog, megjelennek az 1,5 literes, benzines és dízel háromhengeres turbómotorok, amelyek egyébként a 3-as sorozathoz is elérhetővé válnak a szintén 2015-re időzített ráncfelvarrása után.
A BMW kínálat egyetlen fronthajtású modellje, a 2-es Active Tourer kap egy új, nagyobb karosszériaváltozatot Gran Tourer néven, amelyben már hét ülés lesz három sorban. Műszakilag a buszlimuzinnal mutat majd rokonságot az X1-es szabadidő-autó ősszel érkező második generációja, mivel alaphelyzetben ennek is az első kerekei lesznek a hajtottak, de felárért elérhető lesz az xDrive összkerékhajtás is.

Az új 7-est már négyhengeres motorokkal is árulni fogják, ebben mutatkozik be az iDrive legújabb nemzedéke, a fényszóró felárért lézeres is lehet
Szintén 2015-ben mutatkozik be a 7-es BMW új, 200 kilogrammal könnyebb G11-es nemzedéke, aminek a lézerfényszóró bevezetésén kívül az a nagy újdonsága, hogy az alapmotorjai kétliteres, négyhengeres turbómotorok lesznek. A 730i-ben 260 lóerős benzines, a 730d-ben 220 lóerős dízelmotor lesz, aki hat hengerre vágyik, annak legalább a 740i-t vagy a 740d-t kell majd megvennie. A csúcsváltozatban azért nem spórolnak a hengerekkel, mert a V12-es biturbó motort megtartják, a takarékossága vágyóknak pedig normál és tölthető hibridet is kínálnak majd 730e és 740 néven.
Nem lustálkodik a BMW M sportrészlege sem, 2015-ben hozzák ki a körülbelül 375 lóerős M2-est és az 575 lóerős X5/X6 M-et.
Citroën

Alig észrevehetően fog frissülni a Citroën C4-es
A francia márkánál a ráncfelvarrások éve lesz 2015. Frissül a C4, a DS4 és a DS5 is. Előbbi kettő megkapja az 1,6-os szívó alapmotor helyett a PSA új fejlesztésű, háromhengeres turbómotorját, ami 1,2 literes és 110 lóerős, legnagyobb nyomatéka 205 Nm. A C4 és a DS4 külsejéhez csak óvatosan nyúlnak a Citroën tervezői, enyhén módosítják a LED-es nappali fénnyel rendelkező fényszórókat és a hátsó lámpákat, valamint a lökhárítókat.
Belül jobb minőségű anyagokat használnak, és bevezetik a Peugeot 308-asból már ismert, 7 colos érintőképernyős infotainment rendszert. A Citroën jelenlegi csúcsmodellje, a 2011 óta piacon lévő DS5 is megújul 2015-re, de a változások valószínűleg csak esztétikai jellegűek lesznek.
Ferrari

A kínai adótörvények és az egyre szigorodó európai emissziós előírások miatt kell négy liternél kisebb, turbós motorra váltania a 458-asnak
Idén megújul a márka kisebb középmotoros modellje, a 458-as. Az új változat a 9000-ig forgatható, 4,5 literes szívó V8-as helyett egy kisebb, de erősebb és takarékosabb V8-as turbómotort kap, amely a California T-ben már bemutatott 3,8 literes feltöltős motor közeli rokona lesz. A Ferrari szerint a pörgethetőség és a pompás gázreakciók a turbósítás után is megmaradnak, az olasz mérnökök az új motor karakterét olyanná próbálják formálni, mint a lineárisan erősödő, közvetlenül reagáló szívómotoroké. Természetesen a 458-as külsejét is átszabják majd a modellfrissítésnél, hogy jobban hasonlítson a LaFerrarira.
Fiat

Fiat 500X külseje az 500-ast, a belseje a prémiumautókat idézi. A technika a Jeep Renegade-ből származik
Az év első felében elkezdődik a Fiat 500X értékesítése. A Jeep Renegade technikáját használó szabadidő-autóból két változat készül, az egyik a városi közönséget célozza, a másik valamivel terepjárósabb megjelenésű.
A forgalmazás 140 lóerős 1,4-es turbós benzinessel, 120 lóerős 1,6-os dízellel és 140 lóerős kétliteres dízellel indul. Egyedül utóbbihoz jár az összkerékhajtás és a kilencfokozatú automataváltó, a másik két modell fronthajtással és hatfokozatú kézi váltóval érkezik. Valószínűleg a szeptemberi Frankfurti Autószalonra időzítik a fiatosok a új Fiat Bravónak, illetve a Mazda MX-5 testvérmodelljének, az új Abarth Spidernek a bemutatását.
Ford

Az Explorer óta nem volt nagy szabadidő-autója Európában a Fordnak, de idén jön az Edge
A kék oválos márka 2015 első negyedévében végre elkezdi az új Mondeo forgalmazását, az egyliteres turbómotor megjelenése a magyarországi kínálatban nem valószínű, az összkerékhajtás azonban rendelhető lesz. Márciusban mutatkozik be az új Galaxy, amely az új S-Maxra épül, de a magasabb tetővonal miatt még több helyet kínál majd a hét utasának. 2015-ben érkezik meg a Focus-család legerősebb tagja, az új RS, amely ezúttal is elsőkerék-meghajtású lesz; 2,3 literes, 340 lóerő körüli teljesítményű négyhengeres turbómotorja a Mustangból származik.
Az amerikai gyökerekkel rendelkező sportkocsi európai forgalmazása is elkezdődik kupé és kabrió karosszériával, a vadló 50 éves története során ez az első nemzedék, amelyet hivatalos úton is meg lehet majd vásárolni az öreg kontinensen. Az alapmodell 2,3 literes négyhengerese 305, a csúcsverzió ötliteres V8-asa 420 lóerős, a hátsó felfüggesztés pedig végre teljesen független.
Ráncfelvarrást kap majd a Focus-alapokon nyugvó C-Max és Grand C-Max, de két vadonatúj modell is várható idén a Fordtól: az ötajtós karosszériájú Ka az olcsó miniautók, a Mondeo-alapokra épített, 4,8 méter hosszú Edge pedig a közepes méretű szabadidő-autók szegmensét gazdagítja majd.
Honda

Három villanymotor és egy szívó benzines V6-os hajtja az új Honda (Acura) NSX-et
A japánok új csodafegyvere, a 25 éves NSX utódja már a jövő heti Detroiti Autószalonon bemutatkozik, pontosan három évvel az ugyanitt leleplezett tanulmányautó után. Egyelőre annyit lehet tudni az új sportautóról, hogy az eredeti NSX-hez hasonlóan középre épített, szívó V6-os motorral készül, de három villanymotor is lesz benne.
A benzinmotor a hétfokozatú dupla kuplungos váltó házába épített villanymotor közreműködésével a hátsó kerekeket, míg egy-egy villanymotor az elsőket hajtja, tehát az NSX összkerékhajtású hibriddé vált. A kocsi teljesítménye előreláthatólag több mint 400 lóerő lesz, de igazából a nyomaték ígérkezik kimagaslónak a sok villanymotor miatt.

A Honda azt állítja, versenypályán nem lesz gyorsabb elsőkerekes hot hatch, mint az új, turbós Civic Type-R
Az NSX mellett a még két vadonatúj modell érkezik a Hondától 2015-ben, a HR-V és a műszakilag vele szoros rokonságban álló új Jazz. Mindkettőt nyártól lehet megvásárolni, előbbit 1,5 literes benzines, és 1,6 literes dízelmotorral, utóbbit 1,3 literes benzinessel. Mindkettőben szériafelszerelés lesz a „mágikus ülés”, vagyis az egy mozdulattal felhajtható hátsó ülőlap, a szabadidő-autónak számító HR-V-hez felárért összkerékhajtást is lehet majd rendelni.
A Jazz hossza 15, a tengelytávja 30 mm-t bővül, ezért az utastere még tágasabb lesz, mint eddig. 2015-ben ráncfelvarráson esik át a Civic, és végre megékezik a több mint 300 lóerős, kétliteres turbómotoros, kézi váltós Type-R változata is, ami a Honda ígérete szerint a leggyorsabb fronthajtású autó lesz a hosszú Nürburgringen.
Hyundai

A háromajtós Hyundai i20-as sportosabb formát kap, mint az ötajtós
Februárban indul az új i20-as értékesítése, a kisautó már ötajtósként is formásabb lett, mint elődje, de pár hónappal később a még mutatósabb háromajtós „kupé” is rendelhető lesz belőle. A vadonatúj padlólemez révén 45 milliméterrel nőtt a tengelytávolság, ami a kategória talán legtágasabb utasterének kialakítását tette lehetővé.
Nőtt a csomagtartó is, az eddigi 295 helyett 326 literrel lehet gazdálkodni. Kétféle benzines és két dízelmotorral lesz kapható az i20-as: az 1,25 literes benzines 75 vagy 84 lóerős változatban rendelhető, az 1,4-es kereken 100 lóerős. A kisebb háromhengeres dízel 1,1 literes és 75 lóerős, a nagyobb pedig 90 lóerős 1,4-es. 2015-ben megjelenik az egyliteres, háromhengeres, 120 lóerős T-GDI turbómotor, ami a kínálat legjobbjának ígérkezik.

A normál kompaktok és a kemény hot hatch-ek között félúton helyezkedik el a 186 lóerős Hyundai i30 1.6 Turbo
A Hyundai nem csak az i20-ast jelentette be 2015-re, hanem a ráncfelvarráson átesett i30-ast és az i40-est is. Mindkét modellen új, hatszögletű hűtőrács jelent meg, és mindkettőhöz rendelhető lett az új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó, de áthangolták a futóműveket is, emellett új vezetéstámogató rendszerekkel bővítették az extralistákat.
Az i30-as új sportváltozata 186 lóerős, 1,6 literes turbós benzinmotort kapott, amivel 8 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Valamelyik nagy 2015-ös autószalonon az új ix35 is megjelenik, a kompakt szabadidő-autó megnő, és jobban fog hasonlítani a Santa Féhez.
Infiniti

A crossoveres formájú Infiniti Q30-as a Mercedes A-osztály technikájára épül
A Nissan prémiummárkája idén mutatja be az új Q60-ast, ami a Q50-es kupé változatának tekinthető. Valószínűleg a már ismert motorokkal lehet majd megrendelni a kétajtóst, felárért a különleges „by wire” rendszerű elektromos kormányzás is elérhető lesz.
Az év második felében érkezik az a modell, amiből már viszonylag nagyobb mennyiséget is lehet majd értékesíteni Európában: a Mercedes A-osztály technikájára épülő Q30-as. Angliában, a Nissan Qashqai és Juke sunderlandi gyárában készítik majd a kompakt prémiumautót, ami a hagyományos ferdehátúak és a magasabb építésű szabadidők stílusjegyeit is magán fogja viselni, hossza 4,4 méter fölött lesz. Kinézetéről a másfél éve bemutatott tanulmány ad jó képet, mivel bevallottan már alig változtatnak rajta a gyártásig.
Jaguar

Az egyetlen alumínium karosszériás autó lesz a középkategóriában a Jaguar XE. Legfőbb ellenfele a 3-as BMW
A brit prémiummárka erőteljesen fel szeretné pörgetni az eladásait az X-Type szellemi utódának szánt XE-vel. A 4,67 méteres, hátsókerék-meghajtású sportszedán hosszabb, mint a 3-as BMW, de rövidebb, mint az Audi A4, viszont mindegyiknél nagyobb a tengelytávja 25 mm-rel, és mindkettőnél alacsonyabb a tetővonala 15 mm-rel. Tele lesz tömve csúcstechnikás megoldásokkal, mint a lézeres head up display, a nyolc eszközt kiszolgáló wifi hálózat, vagy a más Jaguarokból már ismert, induláskor kiemelkedő, tekerős váltó-előválasztó tárcsa.
Az új fejlesztésű InControl nevű infotainment rendszer egy 8 colos érintőképernyőn jelenik meg, ez később a többi Jaguarban is megjelenik. Két- és háromliteres motorokkal kerül forgalomba az XE, a kisebbek új fejlesztésű turbós négyhengeresek. Bevezetéskor a legerősebb motor a háromliteres, kompresszoros V6-os lesz 340 lóerővel, a legtakarékosabb pedig a 163 lóerős dízel 3,7 literes átlagfogyasztással.
Mivel a súlycsökkentés fontos szempont volt a fejlesztésnél, a teljes karosszéria alumíniumból készül, ami egyedülálló ebben a kategóriában. A kis Jaguar mellett bemutatkozik 2015-ben az XF második generációja, és az XJ luxuslimuzin ráncfelvarrott változata is.
Kia

Elődjénél tágasabb és kifinomultabb lesz az új Kia Sorento
2015 elején elkezdődik a modellfrissítés utáni Venga és Rio, valamint a vadonatúj Sorento értékesítése. A hét üléssel is rendelhető szabadidő-autó elődjénél 95 milliméterrel hosszabb (4780 mm), hajszálnyival szélesebb (1890 mm) és 15 milliméterrel alacsonyabb (1685 mm), a csomagtartója 515-ről 605 literesre nőtt.
Természetesen, a Kia jellegzetes tigris hűtőmaszkja az új Sorentón is megtalálható, a krómozott maszk ezúttal látványos, háromdimenziós gyémántmintás ráccsal készül. Magasabban húzódik az övvonal, hosszabb a motorháztető és vaskosabb a D-oszlop, a tető pedig hátrafelé lejt a sportosabb összhatás érdekében. Nálunk valószínűleg nem a 2,4 literes benzinessel, hanem a 2,0, illetve 2,2 literes dízelekkel lesz népszerű a kocsi, amelyek 185, illetve 200 lóerőt adnak le. Jelentősen áthangolták a futóművet az előző Sorentóhoz képest, és állítólag a zajszigetelésre is jobban ügyeltek.
Folyt. ma 20:00 órakor.
Ezek érdekelhetnek még
2025. November 03. 07:16, hétfő | Belföld
Esővel és lehűléssel kezdődik november első hete, majd száraz, nyugodt idő várható
Esővel és lehűléssel kezdődik november első hete, majd keddtől már nyugodt, csendes őszi idő várható csapadék nélkül.
2025. November 03. 07:14, hétfő | Belföld
Orbán Balázs: gazdasági, hadiipari, energetikai kérdésekről is tárgyal Orbán Viktor és Donald Trump
2025. November 02. 08:40, vasárnap | Belföld
Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei
A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 44. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
2025. November 02. 08:37, vasárnap | Belföld
Orbán Viktor: Donald Tusk újabb támadást indított Magyarország ellen
Donald Tusk újabb támadást indított Magyarország ellen - közölte Orbán Viktor miniszterelnök szombaton a Facebook-oldalán.
