Hírek
2015. Október 03. 15:00, szombat |
Bulvár
Forrás: Alfahír
Vw-botrány: ezzel jár a 11 millió motor átalakítása

Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 millió motornál.
Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 millió motornál, ami feltehetőleg a teljesítmény és az üzemanyag-felhasználás hatékonyságának rovására megy majd.
Matthias Müller, a Volkswagen AG újonnan kinevezett vezérigazgatója kedden közölte, hogy a szóban forgó motorokat "rendbe kell tenni", bár nem részletezte, hogy pontosan milyen műveleteket ért ez alatt. Egyes szakértők azonban már így is tudni vélik, hogy a visszahívási akció a Volkswagennek
több mint 6,5 milliárd dollárjába fog kerülni.
Az ügy előzménye, hogy a Volkswagen AG olyan szoftverrel látta el egyes dízelmotorjainak a vezérlő egységét, amelyek csak a mérőpadra állított és hatósági bemérésnek alávetett kocsiknál aktiválta teljes hatékonysággal a kipufogógáz összetételét szabályozó rendszert. A botrány alig két hete robbant ki az Egyesült Államokban és azóta a Volkswagen AG vezérigazgatójának az állásába került. Az üggyel összefüggésben számos további vezetőcserére is sor került a konszern alá tartozó más autómárkáknál is.
A dízelmotorok ezzel a szoftveres eljárással feleltek meg az Egyesült Államok, azon belül is Kalifornia szigorú károsanyag-kibocsátási előírásainak. A Volkswagen az Egyesült Államokban összesen 482 ezer a 2009-től 2015-ig terjedő modellévekben forgalmazott autót látott el a kibocsátási értékeket két különböző technológiával manipuláló megoldással.
Az egyik ilyen megoldás a 2008 végétől (a 2009-es modellévtől a 2014-es modellévig) a 2,0 literes négyhengeres dízelmotoroknál a kipufogógáz nitrogénoxid tartalmának csökkentésére szolgáló "lean NOx trap" berendezés vezérlése volt.
A másik pedig a 2012-es modellévtől szintén a 2,0 literes négyhengeres dízelmotoroknál alkalmazott SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer vezérlése volt, ami folyékony karbamid (urea) befecskendezésével bontja le a kipufogógázok nitrogénoxid tartalmát.
A vezérlő szoftver mindkét megoldásnál kikapcsolta a károsanyag-kibocsátást csökkentő berendezéseket az autó utcai használatakor. A nitrogénoxid-kibocsátás csökkentésére szolgáló bármely eljárás a motor teljesítményét és üzemanyag-felhasználási hatékonyságát is rontja.
A VW és Audi márkáknál eltöltött 35 év után 2014-ben nyugállományba vonult egykori minőségbiztosítási igazgató Marc Trahan szerint az "öregebb" dízelmotorok "rendbetétele" szoftverfrissítéssel is megoldható lesz új berendezés beépítése és a motor áttervezése nélkül.
Az SCR rendszernél azonban előírás szerinti használat esetén az urea-fogyasztás annyira megemelkedhet, hogy a gyárilag előírt
10 ezer mérföld helyett akár 5 ezer mérföldenként
is szükségessé teheti az újratöltést, ami így jelentősen megnöveli a gépkocsi szervizelésének a gyakoriságát.
"Az SCR rendszerrel ellátott újabb dízel modelleknél a szoftvercsere a teljesítmény csökkenéséhez és az üzemanyag-gazdaságosság romlásához, valamint az urea-fogyasztás növekedéséhez vezethet" - mutatott rá Kevin Riddell, az LMC Automotive szakértője, hozzátéve, hogy mindez a használt autók árát és eladhatóságát is nagyban befolyásolhatja.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Augusztus 01. 08:46, péntek | Bulvár
Augusztus 20. - A DCJ Stílusgyakorlat lett Magyarország tortája
2025. Július 29. 07:46, kedd | Bulvár
Söréttel lőttek meg ismeretlen elkövetők egy kerecsensólymot a Hortobágyon
2025. Július 28. 07:55, hétfő | Bulvár
Ismét Magyarországon tartják a guppi tenyésztők Európa bajnokságát és kiállítását
2025. Július 27. 09:06, vasárnap | Bulvár
Elsőbálozó lányok lettek a 200. balatonfüredi Anna-bál szépei
A budapesti Szabó Laura lett a 200. Anna-bál szépe, első udvarhölgye a balatonfüredi Windisch Laura, második udvarhölgye pedig a szintén balatonfüredi Zsoldos Laura lett, mindhárman elsőbálozók.